איתי גדסי מתריע: "אנחנו בדרך למשבר חוקתי קרוב"

אתר קול חי No Comments on איתי גדסי מתריע: "אנחנו בדרך למשבר חוקתי קרוב"

הפרשן הפוליטי איתי גדסי ב'מהדורה המרכזית': "אין צורך להתרגש מהמהומה סביב חוק לימוד התורה, זה אמנם עיתוי לא טוב אבל זה לא משמעותי". על בג"צ: "אני צופה משבר חוקתי קרוב מאוד". ועל הבחירות המונציפליות: "דגל מתנערים מההסכם שנחתם עם ש"ס בעבר וטוענים שהוא לא היה על דעת גדולי ישראל". האזינו

אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב ופרשן 'קול חי' איתי גדסי שוחח עם בצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' והתייחס לחוק יסוד לימוד התורה שהוגש היום ע"י ח"כ רוט: "מישהו רצה לתפוס כותרת והעלה את חוק היסוד לימוד תורה. אין צורך להתרגש מהמהומה. כל רקדני ה'מה יפית' שטוענים שזה יוסיף דלק למדורה מתעלמים מהעובדה שהבעיה הזו קיימת כבר שנים. אבל נזכור שהחוק לא יעבור ביום אחד ונצטרך לשם כך המון הסברה והידברות עם הגורמים המתונים באופוזיציה כמו בני גנץ. יש התחייבות לגבי חוק הגיוס בהסכם הקואליציוני, היום העיתוי לא כל כך טוב, אבל זה לא משמעותי, ולא יזיק לחוק בכללותו".

"לגבי חוק הנבצרות, עד היום יכלו להוציא ראש ממשלה לנבצרות על כל רקע. אפילו פוליטי. מהיום יוכלו רק על רקע רפואי. אני צופה משבר חוקתי קרוב מאוד, השאלה היא על מה יפול דבר. בג"צ לא יפסול סתם את צמצום עילת הסבירות, אלא יחכה לטריגר אחר".

ולקראת הבחירות המונציפליות: "בבית שמש מודיעה 'דגל' על מועמדותו של שמואל גרינברג לראשות העיר. ההחלטה הזו של גדולי ישראל משליכה על שאר הערים וההסכמים מול הסיעות האחרות. בשונה מערים כמו אלעד ובני ברק בבית שמש יש משמעות רבה לשאלה האם ראש העיר שייבחר יהיה חרדי או לא. אם דגל התורה לא יסגרו דיל עם ש"ס, ש"ס יפנו לנהל מו"מ מול ראה"ע הנוכחית עליזה בלוך, וצריך לזכור שיש להם קהל גדול בבי"ש".

ובאלעד: "הייתה שאלה גדולה ב'דגל' האם צריך לקיים את ההסכם שנחתם בעבר מול ש"ס. היום הם אומרים שההסכם ההוא לא נחתם על דעת גדולי ישראל ולכן הם מודיעים היום על תמיכה בישראל פרוש לראשות העיר. ומי שמכיר את העיר מבין שזה מהלך מכריע. ההכרזה הרשמית על כך תהיה להערכתי בשלישי הבא".

האזינו לדיווח המלא



0 תגובות